Elit Gençler Koleji akademik kadrosu TYT’de çıkan tüm bölüm sorularını değerlendirdi.

Elit Gençler Koleji akademik kadrosu TYT’de çıkan tüm bölüm sorularını değerlendirdi. Elit Gençler Rehberlik birimi ise yarın gerçekleşecek ikinci oturumla ilgili önemli tavsiyelerde bulundu.

Üniversiteye giriş sınavının ilk basamağı olan Temel Yeterlilik Testi (TYT) 15 Haziran Cumartesi günü uygulandı. Yaklaşık 2,5 milyon adayın başvurduğu TYT, üniversite ve bölüm hedefi ne olursa olsun üniversite adaylarının tüm testlerden sorumlu olduğu bir sınav.Sınavdan 150 ve üstü puan alan adaylar TYT puan türü ile öğrenci alan iki yıllık programları tercih edebilecek ve özel yetenek sınavı ile öğrenci alan üniversitelerin ilgili bölümlerine başvuru yapabilecek.180 ve üstü puan alan adayların ise yanıtladıkları testlere göre SAY, EA, SÖZ ya da DİL puanları hesaplanacak. SAY, EA, SÖZ ve DİL puan türlerinin hesaplanmasında TYT’nin ağırlığı % 40 olacak.

 

Türkçe Bölümü Değerlendirmesi

Türkçe bu sınavın belirleyici branşı olarak gözüküyor. Paragraf metinleri edebi metinden ziyade felsefe ve bilimsel metinlerden seçilmiş. ÖSYM’nin son birkaç senedir yaptığı birşeydi buna devam etmiş. Bu senenin farkı şıklar birine çok yakınmış, öğrenciler çok tereddütte kalmış. Dil bilgisi soruları artmış. Yazım yanlışlığı, noktalama ve ses bilgisi yine ÖSYM’nin vazgeçilmezleri olarak karşımıza çıkıyor. Dil bilgisi soruları geçen seneye göre daha zor gözüküyor. Karma dil bilgisi soruları yerine her soruda bir bilginin sorulduğu sorular geçen iki senede olduğu gibi tercih edilen tarz olmuş. Anlatım bozukluğu sorusu yine sorulmamış.Sonuç olarak okuduğunu hızlı kavrayabilen, süreyi doğru kullanan öğrencilerin yapabileceği sorular var karşımızda. Türkçe, öğrencilerin zaten var olan süreyi yetiştirememe problemini artırdığı için diğer branşlara zaman ayırma konusunda ciddi sıkıntı yaratmıştır. Bu yüzden Türkçesi iyi olan öğrencilerin ön plana çıkacağı bir sınav olmuş.Hikayeleştirerek sorulan soruların en kısa sorusu bile 3 satırdan oluştuğunu öğrenciler zamanlarının yetmediğini belirterek daha fazla soru çözemediklerini ifade ettiler.

Dil bilgisi soruları çok ayırt edici ve çok kaliteli. Soru sayısı yeterli düzeyde. Özellikle iki sorunun cevabının edat olması öğrencileri yanıltmıştır.  Yazım kurallarında “seyir mi etmişler” ifadesi akıllıca. Fiilimsilere ağırlık verilmiş, cümlenin ögeleri sorusu da güzel ve biraz zor. “KYK’da” ifadesi bilinen bir yazım yanlışı. Noktalama işaretlerinde ‘!..’ ünlem ve iki noktanın kullanımı yeni. Noktalı virgül sorusu zor. “Üçüncü tekil iyelik ekinin çokluk ekiyle” farkını soran soru ayırt edici. Söz öbeği üzerinden öge ve tür bilgisini soran güzel dil bilgisi soruları.

Öğrenciler sonuçlardan memnun olduklarını yarın ki sınavda da bu şekilde performans göstereceklerini umut ediyorlar.

GeometriDeğerlendirmesi

Sorulan soruların üç-dört-beş kaynağındaki deneme tarzına yakın olduğunu görüyoruz.Problem sorularında, daha çok güncel hayat ile ilişkili muhakeme soruları sorulmuş.TYT ve geometri sorularındaproblemsel bir dil kullanıp,öğrencilerin güncel hayatta karşılaşabilecekleri durumlarla ilgili sorularıilişkilendirip,mantıksal akıl yürütme ve sayısal mantık soruları sorulmuş.Geometri soruları matematiğin diğer konularıyla içli dışlı olduğu Geometri soruları içinde hikâye barındırdığını belirtiliyor.Neredeyse önceki yıllardaki gibi klasik geometri sorularının olmadığını görülüyor.Ve şu net olarak görülmektedir ki öğrenciler eskiden gelen alışkanlıklarını bir tarafa bırakıp, gerçekten matematik öğrenmeye niyetlenmeleri gerekir.Problem sorularında yeni nesil problemlere devam edilmiş. Daha sonra sorular kalitesini artırmış. Geometride öğrencilerden güncel hayat ile ilişki kurmaları istenmiş geometri çalışan öğrenciler mutlaka yeni nesil geometri çözmeliler. Bu sınav TYT ye hazırlanan bir öğrencinin matematik ve geometride formül ve ezberden ne kadar uzak durması gerektiğini gösteriyor.

Matematik Değerlendirmesi

Son bir kaç yıldır görüyoruz ki artık ÖSYM sınav formatı eskiye nazaran ciddi oranda değişti. Tam bir eksen kayması oldu. Artık ezberden uzak, sorgulamaya dayalı, güncel hayatla modellenmiş, Pisa ve Ales tarzı dediğimiz yeni nesil sorularla karşı karşıyayız. Yani olması gereken de buydu. ÖSYM sınav komisyonunda emeği geçenleri bu noktada tebrik ediyoruz. Matematik sınavının öğrencilerimiz açısından en büyük sıkıntısı ise süre. Okuduğunu anlama, yorumlama ve denklem kurup çözme ağırlıklı bir sınavda süreyi yetersiz bulan öğrencilerimiz çoğunlukta ve bu eleştirilerinde haklılar. Bu duruma bir çözüm bulunabilir. LGS de olduğu gibi daha fazla süre verilebilir. Seneye üniversite sınavına girecek öğrencilerimize bir kaç tavsiyemiz olacak.

1)Öncelikle her sınıf düzeyindeki tüm kazanımlar, tanımlar ve kurallar çok iyi öğrenilmeli. (tanım, teorem, ispat, kural, konu özeti)

2) Her konudan ilk başlangıçta yeterli düzeyde rutin dediğimiz klasik sorular çözülmeli. (bilgi – kavrama düzeyi öğretici sorular)

3) Mutlaka yeni nesil dediğimiz, okuduğunu anlama, yorumlama ve sorgulamaya dayalı, abartıdan uzak, fazla kasmayan güncel hayatla modellenmiş seçici sorular çözülmeli. (uygulama, analiz ve sentez düzeyi sorular)

4) Sadece eski tarz sorular barındıran henüz kendini güncelleyememiş yani yeni sisteme çok uygun olmayan kaynaklar size vakit kaybettirir.

Yeni formata, ÖSYM tarzına uygun yayınlarla çalışmak daha isabetli olur. Ancak burada dikkat etmeniz gereken nokta; sizi çok kasacak gereksiz zor, gereksiz uzun ve gereksiz abartılı sorulardan da uzak durun. Onlar sadece moralinizi bozar, enerjinizi düşürür.Motivasyonunuzu dağıtır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir